managementboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina management
Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
 
Nederlands Buitenlands  |   Alles  Titel  Auteur  ISBN                 

Economie en bedrijf
Bedrijfskunde algemeen
Bij u in huis op: vrijdag
Bestel vóór: 21:00


Henk Noort

De empathische organisatie

€ 26.99


Klanten, medewerkers en andere stakeholders worden steeds veeleisender en assertiever. Maar organisaties hebben het vermogen om zich in hen te verplaatsen onvoldoende ontwikkeld. Ze missen de voelsprieten om emoties op te pikken en behoeften te doorgronden en slaan de plank daardoor voortdurend mis. En dat terwijl empathie nooit eerder zó belangrijk was. Want wie in dit transparantietijdperk wil overleven en uitblinken moet feilloos kunnen inspelen op de wensen van klanten en tijdig alle risico’s kunnen aanvoelen. Uit talloze studies blijkt dat empathie de tevredenheid en loyaliteit van klanten en medewerkers substantieel verhoogt. Het vergroot ook de slagingskans van nieuwe producten, diensten en campagnes aanzienlijk en het maakt leiderschap veel effectiever. Daarom groeien empathische organisaties wel 2 keer zo hard en maken ze 50% meer winst. En het mooie is: iedereen kan het leren! Dit boek bevat veel verrassende onderzoeksresultaten en herkenbare praktijkvoorbeelden. Aan de hand van verhelderende inzichten, zoals Het Menselijkheidsbeginsel, en praktische tools, zoals De Empathiekaart en De 6 Regels voor Empathisch Leiderschap, laat Henk Noort zien hoe jij jezelf én je organisatie empathischer en daarmee succesvoller kunt maken. >> Henk Noort studeerde in 1993 af als cognitief psycholoog aan de UvA. Hij werkte als onderzoeker voor onder meer het CBS, ISK en Motivaction en adviseerde diverse bedrijven, zoals ABN AMRO, Rabobank, ABP, PGGM, PostNL, PwC en VGZ. In 2008 richtte hij onderzoeks- en adviesbureau StakeholdersLab op, dat organisaties laat uitblinken door hun empathie te verhogen. Hij schreef vijf boeken en vele artikelen voor onder meer Communicatie, Psychologie Magazine, Men’s Health en het FD.


Extra informatie: 
Hardback
288 pagina's
Januari 2020
827 gram
237 x 176 x 29 mm
Nubiz
Achterkant:
Bekijk de achterkant


Bij u in huis op: vrijdag
Bestel vóór: 21:00