managementboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina management
Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
 
Nederlands Buitenlands  |   Alles  Titel  Auteur  ISBN                 

Economie en bedrijf
Management algemeen
Bij u in huis op: zaterdag
Bestel vóór: 23:15


Edward Bernays

Propaganda

€ 18.95


Bedrijven, overheden, denktanks en instellingen bepalen wat wij denken, waar wij over denken, wanneer we dat bedenkenen hoe we erover denken,’stelt Edward Bernays in Propaganda (1928). Dit fascinerende en controversiële betoog beschrijft hoe de massamedia echt werken. Hoe belangenbehartigers de media naar believen gebruiken. Hoe de nieuwsselectie tot stand komt. En hoe dat vervolgens uitgroeit tot onze nieuwe werkelijkheid. Bernays legt uit hoe de publieke opinie wordt geregisseerd. Of gemanipuleerd. Hij noemde het zelf graag ‘Het ontwikkelen van de instemming van het publiek.’ Brandend actueel in deze tijden van soundbites, clickbaits, framing en fake news. Het toont aan dat deze volle neef van Sigmund Freud zijn tijd ver vooruit was; Prpaganda stamt namelijk uit 1928. Nog voor de opkomst van de televisie en ver voor de opkomst van internet en social media voorspelde Bernays het voortdurende gevecht om de aandacht van het publiek. Het geeft Propaganda een nieuwe urgentie. Edward Bernays (1891-1995) was een volle neef van Sigmund Freud. Als geen ander begreep hij het belang van het werk van zijn beroemde oom: inzicht in de drijfveren van de mens. Tijdens de eerste wereldoorlog werkte Bernays voor de Committee on Public Information van de Amerikaanse regering. Dit instituut propageerde de Amerikaanse deelname aan de Eerste Wereldoorlog en verkocht de oorlog onder de slogan Make the World Safe for Democracy. De werkwijze van het propaganda-instituut wordt tot op de dag van vandaag aan het begin van oorlogen gebruikt. Na de eerste wereldoorlog bedacht Bernays dat als je het grote publiek een oorlog kunt verkopen je het ook zeker producten van bedrijven en politieke ideeën kunt verkopen. Bernays werkte voor alle grote Amerikaanse bedrijven van de twintigste eeuw, van Procter & Gamble, American Tobacco Company tot en met General Electric, van de Democratische Partij tot de National Association for the Advancement of Colored People (NAACP). Berucht is zijn perscampagne voor de United Fruit Company, die begin jaren vijftig direct leidde tot het omverwerpen van de democratisch gekozen regering van Guatemala door de CIA. In de Verenigde Staten wordt Bernays gezien als de vader van de public relations-industrie. Mede dankzij zijn ouderdom, want nog op 100-jarige leeftijd sprak hij congressen van pr-functionarissen toe. Over de vertaler en schrijver van de introductie: Deze eerste Nederlandse vertaling is van de hand van Tonie Broekhuijsen. Hij voorzag Propaganda tevens van een inleiding. Tonie Broekhuijsen is ruim 35 jaar werkzaam in de media; als journalist, fotograaf, hoofdredacteur, bladenmaker en creative director. Hij werkte voor grote publieksbladen als Libelle, Margriet, DoehetZelf, AutoWeek, KIJK en NU.nl. Met zijn mediaconsultancy bedrijf The Social Newsroom ontwikkelt hij publiciteitsconcepten, adviseert hij media en bedrijven en geeft hij nu het boek Propaganda van Edward Bernays in Nederland uit.


Extra informatie: 
Paperback / softback
288 pagina's
Oktober 2019
413 gram
210 x 134 x 28 mm
The Social Newsroom
Achterkant:
Bekijk de achterkant


Bij u in huis op: zaterdag
Bestel vóór: 23:15



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:
<b>Marcus  Buckingham, Ashley  Goodall</b>,Negen leugens van de werkvloer
Marcus Buckingham, Ashley Goodall
Negen leugens van de werkvloer

<b>Jan  Eppink, Gert-Jan  Melker, Peter  Tack</b>,Bouwstenen van management en organisatie
Jan Eppink, Gert-Jan Melker, Peter Tack
Bouwstenen van management en organisatie

<b>Ben  Tiggelaar</b>,Wie succesvol wil zijn moet vooral een beetje geluk hebben
Ben Tiggelaar
Wie succesvol wil zijn moet vooral een beetje geluk hebben
52 prikkelende en praktische lessen voor werk en leven

<b>Paul  Stamsnijder</b>,Purpose
Paul Stamsnijder
Purpose
Het verhaal van de moraal

<b>Johan  Struwe</b>,Pak je Passie
Johan Struwe
Pak je Passie

<b>Edward  Bernays</b>,Propaganda
Edward Bernays
Propaganda

<b>Pauline  Voortman</b>,Vertrouwen als kompas
Pauline Voortman
Vertrouwen als kompas

<b>Gert van Santen, Annelies van Gool</b>,PMC Next
Gert van Santen, Annelies van Gool
PMC Next

<b>Ruth  Janssens, Magali De Reu</b>,Struikelen in stijl
Ruth Janssens, Magali De Reu
Struikelen in stijl

<b>Arjan  van Vembde</b>,Werken vanuit kracht
Arjan van Vembde
Werken vanuit kracht

<b>Harm  Klifman</b>,Cicero leest Covey
Harm Klifman
Cicero leest Covey

<b>Hessiƫlle  Kerkhoff</b>,Signatuur in de zorg
Hessiƫlle Kerkhoff
Signatuur in de zorg


Populaire titels binnen deze rubriek:
<b>Greetje  Welten, Matty van de Rijzen</b>,Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
Greetje Welten, Matty van de Rijzen
Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
een avontuurlijk kaartspel dat verbindt, inspireert en raakt

<b>Misha de Sterke</b>,Oh nee, een goed idee
Misha de Sterke
Oh nee, een goed idee
hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden

<b>Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren</b>,De gespreksfluisteraar
Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren
De gespreksfluisteraar
meer waarde van gesprekken in jouw organisatie

<b>Olivier van Duijn, Jeroen Jonker  Roelants, Annemarie  Joosen</b>,Marktplaats
Olivier van Duijn, Jeroen Jonker Roelants, Annemarie Joosen
Marktplaats
Hoe een Nederlands icoon zichzelf opnieuw uitvond

<b>Jo  Caudron</b>,De wereld is rond
Jo Caudron
De wereld is rond

<b>Napoleon  Hill</b>,Denk groot & word rijk
Napoleon Hill
Denk groot & word rijk

<b>Sasja  Dirkse-Hulscher, Angela  Talen, Maaike  Kester</b>,Het Groot Werkvormenboek 2
Sasja Dirkse-Hulscher, Angela Talen, Maaike Kester
Het Groot Werkvormenboek 2

<b>Maarten van Rossum, Tim  Masselink</b>,Toponderhandelaars
Maarten van Rossum, Tim Masselink
Toponderhandelaars

<b>Willem  Overbosch</b>,Toptrends voor ondernemers
Willem Overbosch
Toptrends voor ondernemers
van trend naar toepassing

<b>Paul  Rulkens</b>,The power of preeminence
Paul Rulkens
The power of preeminence

<b>Ann  Maes, Herman  Toch</b>,The Positive Sum Game
Ann Maes, Herman Toch
The Positive Sum Game

<b>Paul  Hersey</b>,Situationeel leidinggeven
Paul Hersey
Situationeel leidinggeven
een op de praktijk gericht model om flexibel te kunnen inspelen op wisselende omstandigheden

<b>Jessica van Wingerden</b>,De Pep-talk combideal
Jessica van Wingerden
De Pep-talk combideal

<b>Pascal  Coppens</b>,China`s New Normal
Pascal Coppens
China`s New Normal

<b>Marcel van Assen</b>,Operational excellence
Marcel van Assen
Operational excellence