managementboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina management
Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
 
Nederlands Buitenlands  |   Alles  Titel  Auteur  ISBN                 

Economie en bedrijf
Management algemeen
Bij u in huis op: zaterdag
Bestel vóór: 21:00


Edward Bernays

Propaganda

€ 18.95


Bedrijven, overheden, denktanks en instellingen bepalen wat wij denken, waar wij over denken, wanneer we dat bedenkenen hoe we erover denken,’stelt Edward Bernays in Propaganda (1928). Dit fascinerende en controversiële betoog beschrijft hoe de massamedia echt werken. Hoe belangenbehartigers de media naar believen gebruiken. Hoe de nieuwsselectie tot stand komt. En hoe dat vervolgens uitgroeit tot onze nieuwe werkelijkheid. Bernays legt uit hoe de publieke opinie wordt geregisseerd. Of gemanipuleerd. Hij noemde het zelf graag ‘Het ontwikkelen van de instemming van het publiek.’ Brandend actueel in deze tijden van soundbites, clickbaits, framing en fake news. Het toont aan dat deze volle neef van Sigmund Freud zijn tijd ver vooruit was; Prpaganda stamt namelijk uit 1928. Nog voor de opkomst van de televisie en ver voor de opkomst van internet en social media voorspelde Bernays het voortdurende gevecht om de aandacht van het publiek. Het geeft Propaganda een nieuwe urgentie. Edward Bernays (1891-1995) was een volle neef van Sigmund Freud. Als geen ander begreep hij het belang van het werk van zijn beroemde oom: inzicht in de drijfveren van de mens. Tijdens de eerste wereldoorlog werkte Bernays voor de Committee on Public Information van de Amerikaanse regering. Dit instituut propageerde de Amerikaanse deelname aan de Eerste Wereldoorlog en verkocht de oorlog onder de slogan Make the World Safe for Democracy. De werkwijze van het propaganda-instituut wordt tot op de dag van vandaag aan het begin van oorlogen gebruikt. Na de eerste wereldoorlog bedacht Bernays dat als je het grote publiek een oorlog kunt verkopen je het ook zeker producten van bedrijven en politieke ideeën kunt verkopen. Bernays werkte voor alle grote Amerikaanse bedrijven van de twintigste eeuw, van Procter & Gamble, American Tobacco Company tot en met General Electric, van de Democratische Partij tot de National Association for the Advancement of Colored People (NAACP). Berucht is zijn perscampagne voor de United Fruit Company, die begin jaren vijftig direct leidde tot het omverwerpen van de democratisch gekozen regering van Guatemala door de CIA. In de Verenigde Staten wordt Bernays gezien als de vader van de public relations-industrie. Mede dankzij zijn ouderdom, want nog op 100-jarige leeftijd sprak hij congressen van pr-functionarissen toe. Over de vertaler en schrijver van de introductie: Deze eerste Nederlandse vertaling is van de hand van Tonie Broekhuijsen. Hij voorzag Propaganda tevens van een inleiding. Tonie Broekhuijsen is ruim 35 jaar werkzaam in de media; als journalist, fotograaf, hoofdredacteur, bladenmaker en creative director. Hij werkte voor grote publieksbladen als Libelle, Margriet, DoehetZelf, AutoWeek, KIJK en NU.nl. Met zijn mediaconsultancy bedrijf The Social Newsroom ontwikkelt hij publiciteitsconcepten, adviseert hij media en bedrijven en geeft hij nu het boek Propaganda van Edward Bernays in Nederland uit.


Extra informatie: 
Paperback / softback
288 pagina's
Oktober 2019
413 gram
210 x 134 x 28 mm
The Social Newsroom
Achterkant:
Bekijk de achterkant


Bij u in huis op: zaterdag
Bestel vóór: 21:00



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:
<b>Robert  Iger</b>,De rit van mijn leven
Robert Iger
De rit van mijn leven
Lessen in creatief leiderschap als CEO van Disney

<b>Jos van Rooyen, Danny  Greefhorst, Marcel  Mersie</b>,Testautomatisering wendbaar organiseren
Jos van Rooyen, Danny Greefhorst, Marcel Mersie
Testautomatisering wendbaar organiseren

<b>Robert den Broeder, Joost  Kerkhofs</b>,Organizational Behavior Management - Een introductie
Robert den Broeder, Joost Kerkhofs
Organizational Behavior Management - Een introductie

<b>Sake  Algra</b>,Zen in de boardroom
Sake Algra
Zen in de boardroom

<b>Berrie  Abelen, Wout  van der Goot</b>,Opvolging en overdracht bij familiebedrijven
Berrie Abelen, Wout van der Goot
Opvolging en overdracht bij familiebedrijven


Populaire titels binnen deze rubriek:
<b>Misha de Sterke</b>,Oh nee, een goed idee
Misha de Sterke
Oh nee, een goed idee
hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden

<b>Napoleon  Hill</b>,Denk groot & word rijk
Napoleon Hill
Denk groot & word rijk

<b>Adjiedj  Bakas</b>,Visie & Trends 2020
Adjiedj Bakas
Visie & Trends 2020

<b>Tjip de Jong</b>,Spiekboekje voor managers
Tjip de Jong
Spiekboekje voor managers
99 meestgebruikte modellen

<b>Vance, Ashlee</b>,Elon Musk
Vance, Ashlee
Elon Musk

<b>Safi  Bahcall</b>,Loonshots: Grenzeloos ambitieuze plannen
Safi Bahcall
Loonshots: Grenzeloos ambitieuze plannen

<b>Jeroen  Bertrams</b>,Succesvol investeren in startups
Jeroen Bertrams
Succesvol investeren in startups

<b>Tanja  Smid, Wanda  Kraal</b>,Leidinggeven doe je zo!
Tanja Smid, Wanda Kraal
Leidinggeven doe je zo!
wegwijzer voor resultaat- en mensgerichte managers

<b>Sonja  Stalfoort</b>,De Klant Energieke Organisatie
Sonja Stalfoort
De Klant Energieke Organisatie
Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden

<b>Jessica van Wingerden</b>,De Pep-talk combideal
Jessica van Wingerden
De Pep-talk combideal

<b>Dees van Oosterhout</b>,Toolkit procesregie
Dees van Oosterhout
Toolkit procesregie
Hoe je mensen beweegt naar resultaat

<b>Kasper  Klaarenbeek</b>,Ben jij wel MerkWaardig genoeg?; Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?
Kasper Klaarenbeek
Ben jij wel MerkWaardig genoeg?; Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?

<b>Peter De Prins, Geert  Letens, Kurt  Verweire</b>,Six Batteries of Change
Peter De Prins, Geert Letens, Kurt Verweire
Six Batteries of Change

<b>Ben  Kuiken</b>,De Organisatiefilosoof
Ben Kuiken
De Organisatiefilosoof

<b>Greetje  Welten, Matty van de Rijzen</b>,Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
Greetje Welten, Matty van de Rijzen
Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
een avontuurlijk kaartspel dat verbindt, inspireert en raakt