managementboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina management
Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
 
Nederlands Buitenlands  |   Alles  Titel  Auteur  ISBN                 

Economie en bedrijf
Management algemeen
Bij u in huis op: vrijdag
Bestel vóór: 23:15


Cor Molenaar

Het einde van concurrentie?

Zakendoen in de platformeconomie

€ 32.50


Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van netwerken, algoritmes en internet. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert. Hoe kun je nog concurreren met grote interne aanbieders als Bol.com, Amazon.com of Zalando.com? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenaamde multisided platformen, die aanbieders en vragers met elkaar in contact brengen zoals Uber, Booking.com Thuisbezorg.nl of AirBnB. In de toekomst komt er concurrentie tussen deze platformen en netwerken. Moet je nu mee doen? Hoe kan je nog onderscheidend zijn? Dit is de vraag voor ieder bedrijf in de consumentenmarkt, maar zeker ook in de business to business markt. • Moet je direct gaan verkopen of via winkels/distributeurs? • Implodeert de supply chain of is er nog een toekomst voor de groothandel en importeurs? Relevante vragen die behandeld worden. Praktisch, toegankelijk en actiegericht. Natuurlijk met veel voorbeelden van Bol.com tot Bidfood en Amazon.com. Dit boek slaat een brug tussen internet en de fysieke wereld, tussen oude verdienmodellen en nieuwe businessmodellen, tussen marketing en automatisering. Oude waarden van marketing, concurrentie en automatiseringstechnieken worden geanalyseerd en vervangen door nieuwe inzichten. Iedere manager, directeur, IT, Marketing en Finance kan deze inzichten gebruiken voor strategievorming en voor het toekomstbestendig maken van de organisatie. Klantenbinding, gebaseerd op algoritmes en communities, wordt het concurrentiewapen voor de toekomst: verkoopstrategieën worden koopmotieven. Cor Molenaar is Hoogleraar emarketing bij de RSM Erasmusuniversiteit, Directeur van het strategische adviesbureau eXQo consultancy te Oosterbeek en o.a. voorzitter van de Stichting Thuiswinkelwaarborg. Hij heeft veel boeken geschreven waaronder:einde van de massamarketing(1993), eStrategie (2000),De impact van de ik-cultuur (2003), het einde van winkels (2011) en De kracht van platformstrategie (2017)


Extra informatie: 
Hardback
192 pagina's
Mei 2019
533 gram
247 x 168 x 18 mm
Boom uitgevers Amsterdam


Bij u in huis op: vrijdag
Bestel vóór: 23:15



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:
<b>Cor  Molenaar</b>,Het einde van concurrentie?
Cor Molenaar
Het einde van concurrentie?
Zakendoen in de platformeconomie

<b>Wouter  Fioole, Debora van Wely</b>,Basisboek managementvaardigheden
Wouter Fioole, Debora van Wely
Basisboek managementvaardigheden
van zelfkennis naar leiderschap

<b>Michiel van der Molen</b>,Projectmanagement voor opdrachtgevers 6de druk – Management guide
Michiel van der Molen
Projectmanagement voor opdrachtgevers 6de druk – Management guide

<b>Gonny  Vink</b>,Leidinggeven op afstand
Gonny Vink
Leidinggeven op afstand

<b>Tim  Dees, Wilfrid  Opheij</b>,Samenwerken van idee naar afspraak
Tim Dees, Wilfrid Opheij
Samenwerken van idee naar afspraak


Pascal Coppens
China`s New Normal

<b>Cole  Nussbaumer Knaflic</b>,Storytelling met data
Cole Nussbaumer Knaflic
Storytelling met data

<b>Gerd-Jan  Poortman</b>,We by Me
Gerd-Jan Poortman
We by Me


Populaire titels binnen deze rubriek:
<b>Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren</b>,De gespreksfluisteraar
Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren
De gespreksfluisteraar
meer waarde van gesprekken in jouw organisatie

<b>Jessica van Wingerden</b>,De Pep-talk combideal
Jessica van Wingerden
De Pep-talk combideal

<b>Napoleon  Hill</b>,Denk groot & word rijk
Napoleon Hill
Denk groot & word rijk

<b>Bo van Houwelingen, Caroline van Keeken</b>,Netwerken: de fijne kneepjes
Bo van Houwelingen, Caroline van Keeken
Netwerken: de fijne kneepjes
hoe zorg je ervoor dat het wel iets oplevert?

<b>Jeroen  Kraaijenbrink</b>,The Strategy Handbook 1 Part 1. Strategy Generation
Jeroen Kraaijenbrink
The Strategy Handbook 1 Part 1. Strategy Generation
A practical and refreshing guide for making strategy work

<b>Alexandra  Jankovich, Tom  Voskes</b>,Make Disruption Work
Alexandra Jankovich, Tom Voskes
Make Disruption Work
a CEO handbook for digital transformation

<b>Marcel van Assen</b>,Operational excellence
Marcel van Assen
Operational excellence

<b>Joep  Schrijvers</b>,Combinatiepakket Joep Schrijvers: Hoe word ik een rat? + Hoe raak je ze kwijt?
Joep Schrijvers
Combinatiepakket Joep Schrijvers: Hoe word ik een rat? + Hoe raak je ze kwijt?

<b>K.  Patterson,</b>,Crucial Conversations
K. Patterson,
Crucial Conversations
vaardigheden voor gesprekken die er écht toe doen

<b>Patrick Lencioni</b>,De 5 frustraties van teamwerk
Patrick Lencioni
De 5 frustraties van teamwerk
Hoe je ervoor zorgt dat samenwerken leuk blijft

<b>Mike  Michalowicz, Femke  Hogema</b>,Profit first
Mike Michalowicz, Femke Hogema
Profit first
een simpel systeem om je bedrijf te transformeren van een cash-eating monster in een money-making machine

<b>Hans van der Loo</b>,Energy Boost voor jezelf, je team en je organisatie
Hans van der Loo
Energy Boost voor jezelf, je team en je organisatie
presteren omdat je er zin in hebt

<b>Peter De Prins, Geert  Letens, Kurt  Verweire</b>,Six Batteries of Change
Peter De Prins, Geert Letens, Kurt Verweire
Six Batteries of Change

<b>Julia  Hart</b>,Insider Secrets
Julia Hart
Insider Secrets

<b>Alexander  Osterwalder, Yves  Pigneur, Greg  Bernarda, Alan  Smith</b>,Poster Waardepropositie Canvas/Poster The Value Proposition Canvas
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Greg Bernarda, Alan Smith
Poster Waardepropositie Canvas/Poster The Value Proposition Canvas